O autorima
Aleksandar Todosijević
Aleksandar Todosijević je rođen 19.1.1977. u Zemunu. Diplomirao je na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Beogradu na katedri za istoriju 2004. godine. Zaposlen je kao nastavnik istorije u Osnovnoj školi Branko Radičević u Batajnici. Stekao je zvanje pedagoški savetnik. Trenutno se nalazi na mestu predsednika Udruženja za društvenu istoriju – Euroclio. UDI-Euroclio je mreža nastavnika istorije iz cele Srbije sa preko 600 članova. Jedan od osnovnih ciljeva organizacije je da se kroz obuke za nastavnike istorije (osnovnih i srednjih škola) promovišu moderne nastavne metode, savremeni, nepristrasni i multiperspektivi pristup nastavi istorije. Autor je udžbenika iz istorije za sve razrede osnovne škole, brojnih priručnika za nastavnike i drugog didaktičkog materijala. Autor je i voditelj seminara za nastavnike, izlagao je na velikom broju konferencija i stručnik skupova, kako u zemlji, tako i u inostranstvu. Učestvovao je u mnogim nacionalnim, regionalnim i međunarodnim projektima projektima vezanim za nastavu istorije, kulturu sećanja i druga važne istorijske teme. Deo je tima projekta Učenje istorije koja to još uvek nije, posvećenog Ratovima devedesetih na prostoru bivše Jugoslavije, nagrađenog nagradom Centra za globalni pluralizam za jedan od najboljih projekata 2019. godine.
Maja Nenadović
Dr. Maja Nenadović je iskusna ekspertkinja za monitoring, evaluaciju i učenje, debatni trener, politički savjetnik, istraživač i edukator za ljudska prava. Kao globalni trener i konsultant sa 20 godina iskustva, radila je u više od 40 zemalja širom svijeta. Jedna je od inicijatora Modela međunarodnog krivičnog suda za Zapadni Balkan (MICC WeB), tekućeg obrazovnog programa (2013. - danas) koji okuplja srednjoškolce i nastavnike iz cijele Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Srbije u cilju simulacije suđenja za ratne zločine radi učenja o ljudskim pravima i njihovim kršenjima, kroz istoriju, kao i tokom raspada Jugoslavije 1990 -ih. Bila je i koordinator projekta Historija, Istorija, Povijest-lekcije za danas' koji je podržan od Kuće Anne Frank, a koji je u zemljama bivše Jugoslavije implementiran od 2014. do 2017. godine. Pored svog rada kao konsultant i evaluator, Maja redovno sprovodi obuke, seminare i radionice (građansko obrazovanje, obrazovanje o ljudskim pravima, kritička pedagogija, mirovno obrazovanje), a takođe radi i kao facilitator i moderator konferencija, stručnih sastanaka ka oi organizacionih strategija upravljanja tranzicijom. Bila je jedan od glavnih kreatora obrazovnog sadržaja tokom projekta “JustNow - Alatka kutija za poučavanje ljudskih prava”. Razvila je i implementirala „Across Divides - Depolarizacija komunikacijskih radionica“ u više od 20 zemalja svijeta. Maja je doktorirala na Univerzitetu u Amsterdamu na temu Monitoring & Evaluation u oblasti promocije demokratije i projekata demokratizacije. Ona je generalni sekretar Upravnog odbora Međunarodne asocijacije za međukulturalno obrazovanje (IAIE). Ima radno znanje engleskog, hrvatskog, holandskog, španskog i mađarskog jezika.
Igor Radulović
Igor Radulović je nastavnik istorije i istoričar. Trenutno radi u Gimnaziji „Slobodan Škerović“ u Podgorici. Kao član tima koji je radio na projektu „Učenje istorije koja još uvijek nije“, koji je osvojio nagradu Globalnog centra za pluralizam, predstavljao je projekat u Otavi, Kanada 2019. godine. Koordinator je CENTROPA-e za Crnu Goru i koordinator za Crnu Goru u saradnji sa UN-ovim međunarodnim rezidualnim mehanizmom za krivične sudove (IRMCT) i Euroclio-m u projektu pod nazivom „Od Tribunala do učionice“. Takođe je bio koordinator u nizu projekata, uključujući „Balkan - raskrsnica civilizacija“, „Challenge history“… Takođe je nacionalni trener na seminaru Moje vrline i vrijednosti - Razvoj socijalnih i emocionalnih vještina učenika i učenica. Kao nastavnik dobio je priznanje za jednog od najboljih nastavnika u državi od strane Ministarstva prosvjete pod nazivom „Za odličan (5)“. Sem toga je bio mentor učenicima koji su osvojili drugu nagradu na Državnom takmičenju „Poznajem svoju domovinu - zato je i volim “, ali i mentor učenika koji su osvojili treću nagradu na nacionalnom takmičenju „Crna Gora i njena sloboda“. Koautor je više publikacija, uključujući „Antifašizam u Crnoj Gori - između političkog trenda i obrazovne politike“ i „Moje vrline i vrijednosti - Razvoj socijalnih i emocionalnih vještina učenika i učenica“, priručnik za nastavnike u srednjim školama. Tečno govori engleski jezik, a ima i diplomu iz turskog jezika (nivo C1).
Edin Omerčić
Edin Omerčić je rođen u Puli 1981. godine, osnovnu i srednju školu je završio u Rovinju, a studije historije na Filozofskom fakultetu u Sarajevu. Zaposlen je kao saradnik za modernu historiju na Institutu za historiju UNSA. Član je Udruženja za modernu historiju UMHIS iz Sarajeva. Doktorske studije je upisao na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Čita umjerenom brzinom. Radije će nestati nego objaviti. Plivanjem nastoji razabrati misli.